unuplusdouaroti.blogspot.com Web analytics

07.07.2016

Nordkapp, ziua 5 - tarile baltice

Articolul anterior: ziua 4


Aseara ne-am culcat tarziu, undeva pe la 2-3, pentru ca am mai stat la "discutii" pana tarziu in noapte. Ne-am hotarat sa nu incercam sa ne trezim foarte devreme pentru ca nu are rost sa plecam obosti pe drum mai ales ca ziua va fi din ce in ce mai lunga si teoretic avem timp suficient sa ajngem pe lumina. In consecinata ne-am trezit pe la 8-9, apoi eu cu Alex ne-am curatat si uns lanturile si am reusit sa plecam pe la 11.
Din Kaunas am iesit relativ repede pe autostrada A1 si dupa vreo 20 de kilometri am iesit pe drumul A8 cate Riga. Eu sunt cu rezervorul spre gol si aici mi se par ceva cam rare benzinariile asa ca la prima pe care o vad, fac semne disperate sa ne oprim. Andrei nu m-am vazut dar a oprit oricum. Nu gasim hot dog dar in schimb au kebab, asa ca ne luam micul dejun aici.

caazare de la Kaunas
Pe la 12 o luam din nou din loc si dupa vreo 80 de kilometri, intr-o benzinarie langa Panevėžys, ce sa vezi... ne reintalnim cu prietenii nostri din Iasi. E ceva dubios pare ca ori noi ii urmarim pe ei ori ei ne urmaresc. Nici nu ma simt plecat din tara avand in vedere ca peste tot dam de romani: pe drum am mai vazut un cuplu de romani din Cluj cu un motor care probabil ca se duc si ei tot la Nordkapp... Baietii din Iasi vor sa bifeze toate capitalele de pe traseu asa ca astazi ii vom lasa in urma pentru ca ei  vor sa ramana peste noapte la Riga. Ne spun ca vor recupera in Finlanda si vom ajunge cu totii pe 11 iulie la Nordkapp. Eu sincer cred ca au calculat ceva gresit...dar vom vedea...

reintalnirea cu baietii din Iasi langa Panevėžys
Andrei e stresat de jocul pe care il are la cric si se hotaraste sa se opreasca la un service BMW in Riga sa-l verifice. Eu cu Alex am vrea sa vedem centrul vechi din Riga asa ca ne decidem sa ne despartim si sa ne reunim intr-o benzinarie la vreo 70km dupa Riga. De la benzinarie mergem intins pana la Riga fara nicio oprire.
Intre Lituania si Letonia nu exista aproape nicio diferenta, totul arata identic: drumurile sunt la fel de bune, peisajul e idenitic, daca nu eram atent nici nu observam ca am trecut in alta tara. Oricum de cand am intrat in Polonia, drumurile sunt la fel: sosele drepte ca-n palma, multe paduri, zici ca avem un deja vu da 2 zile incoace. Nu zic ca nu e frumos, mie imi plac la nebunie padurile de pini sau cele de foioase, dar le vezi odata, de doua ori, de 100 de ori, mergi, mergi... si nu se schimba nimic! e ca in Ziua Cartitei!
La ora 3 parcam in centrul vechi din Riga. Ne luam lucruile de valoare dupa noi si plecam sa dam o tura. Orasul e mic, asa ca dupa aproximativ o juma' de ora ne declaram multumiti de ce am vazut si ne asezam la o terasa sa asteptam un semn de la Andrei si Adina cand or termina cu verificarea din service. Ne e cald si am vrea un loc la umbra dar nu sunt locuri libere asa ca ne asezam la soare. Chiar cand ne plangeam ca e cald si soare, deodata sa intuneca si incepe vantul... la orizont e un nor negru de frutuna chiar in directia in care va trebui sa plecam.

Riga
Riga
Riga
Riga
nori de furtuna langa Riga
Pare trista situatia. Nu am niciun chef sa-mi iau echipamentul de ploaie pe mine, deci ar fi mai bine sa o luam din loc, poate reusim sa depasim norul.
Suntem la limita, vantul bate extrem de tare, iar cerul e impartit in doua: pe partea stanga avem nori negri de furtuna iar pe partea dreapta  e aproape senin. Dumul merge nehotarat, cand spre furtuna, cand spre zona cu cer senin. Ii dam bataie si dupa ce ne stropesc cateva picaturi de ploaie, reusim sa lasam in urma norul si iesim la lumina. Asta se numeste noroc! :).
Pe la 6 ajungem la locul de intalnire si ii gasim pe Andrei si Adina relaxandu-se pe iarba langa benzinarie.

langa Dunte, Letonia
Andrei tocmai a reusit sa scape dintr-o situatie destul de delicata: a reusit sa ia un radar in afara localitatii cu mult peste viteza legala, iar sanctiunea e amenda intre 400 si 600 Euro, confiscarea motorului si suspendarea permisului timp de 6 luni. Cum a reusit? O masina fara insemne, cu radar, l-a detectat, au venit dupa el cu girofarurile aprinse si dupa ce i-au povestit ce il asteapta, Andrei le-a propus o afacere. Probabil ca asta sperau si ei, astfel incat sa fie bine pentru toata lumea. Politistii l-au invitat in masina de politie si dupa ce i-au cerut telefonul ca sa se asigure ca nu-i poate filma, i-au spus sa scape pe jos, pe podeaua masinii, toti banii care-i considera el ca ii are in plus in portofel. Dupa un calcul aritmetic simplu, respectiv cat costa aducerea motorului pe rampa in tara, cat costa sa se intoarca in Letonia undeva in preajma Cracinului ca sa-si recupereze carnetul, s-a decis ca o spaga cu doua zerouri e la super-oferta, asa ca lucrurile s-au rezolva repede cu 2 hartii scapate din portofel.

dupa intrarea in Estonia
Dupa acest eveniment mergem mai precaut, mai ales ca in Estonia amenzile sunt de 10 ori mai mari.
Mai avem de mers vreo 200 de kilometri si peisajul ramane aproape identic. Singura diferenta e ca aici sunt mult mai multe paduri si radarele fixe sunt cam la fiecare 10 kilometri. Cu toata precautia mea se pare ca voi primi o felicitare prin posta de la polita din Estonia, insotita de o poza de profil pe motor cu mine depasind de putin viteza limita.
Asta e... daca nu ne-au oprit, probabil ca vom ramane doar cu o datorie catre statul estonian pe care sper sa nu o platesc niciodata.

paduri de pini langa Varbola
Mai avem putin pana a Tallin, e deja ora 9 seara si sunt din ce in ce mai multe semne ca ne apropiem de cercul polar: soarele e inca pe cer la ora asta, dar afara e destul de racoare, sunt 16 grade si simt ca incep sa-mi inghete mainile.. in Finlanda, e clar, voi trece la haine mai groase.
La 9:40 ajungem in sfarsit la cazare. Suntem la jumatatea drumului pana la Nordkapp iar maine vom avea o zi de pauza: doar vom trece Marea Baltica pana la Helsinki. De maine se termina si cu luxul si vom incepe sa dormim la cort. Urmeaza Scandinavia!

ultima oprire inainte de Tallinn

citeste mai departe: ziua 6



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu